Plusy i minusy zarządzania opartego na najnowszej modzie i trendach.

Posted on

Jednym z poważniejszych błędów, które się przytrafiaj niektórym managerom kierujących zespołem pracowników jest zbyt duże uleganie trendom w zarządzaniu. Nie bardzo mają oni ochotę wybierać rozsądnych, a co najważniejsze dostosowanych do wymagań swojej firmy strategii, które zagwarantowałyby stabilny rozwój. Za to skupiają swoją energię na wdrażanie nowości, jakie nie zawsze się sprawdzą w działaniu firmy.

Najczęściej taki model zarządzania przy pierwszym spojrzeniu sprawia wrażenie nowoczesnego i skutecznego. Ale najczęściej wiąże się to z tym, że uruchomione metody będą funkcjonować w danej firmie przez jakiś okres czasu, a później są zastępowane kolejnymi. Przeznaczane jest na to mnóstwo czasu i pieniędzy, a efektem takich działań będzie coraz większa dezorganizacja w funkcjonowaniu firmy.

Dzieje się tak z tego powodu, że praktycznie wszystkie te pomysły i nowinki wdrażane są zupełnie przypadkowo, bez powiązania w kompleksową wizję tego, jak przedsiębiorstwo ma rozwijać. I jeżeli wszystko na papierze wygląda idealnie, a wyniki powinny przyprawiać o zawroty głowy, to w praktyce z reguły w taki sposób prowadzona polityka w niedużym stopniu przyczyni się do faktycznego rozwoju firmy.

Wielu managerów ma z tym kłopoty dlatego, że funkcjonują oni głównie opierając się na emocjach, bez chłodnej kalkulacji i oceny danych rozwiązań. Czasami będzie to również pożądanie za tym, co wprowadziła konkurencja, chociaż nie zawsze techniki jakie się sprawdziły w jednej firmie będą skuteczne w innym miejscu.

Skutki tego typu decyzji często od razu widoczne nie będą, a zaczną się objawiać dopiero po dłuższym okresie czasu. Natomiast dość łatwe do policzenia są wydatki, które są do poniesienia w związku z uruchomieniem nowych pomysłów, a także czas, który będzie konieczny do realizacji wszystkiego.

Coraz częściej te niezwykle efektowne pomysły mogą zupełnie przesłonić faktyczne potrzeby przedsiębiorstwa i będą uniemożliwiać ich wprowadzenie w życie. Oprócz tego ciągłe rzucanie nowych pomysłów i rozwiązań może sprawić, że głównym celem przedsiębiorstwa nie będzie zwiększanie zysków z działalności, a cała energia idzie właśnie na to, żeby któryś raz z rzędu reorganizować pracę w każdym dziale.

Dodaj komentarz