Symulacje biznesowe w szkoleniach stanowiskowych

Posted on

Szkolenia obejmują swoim zakresem wiele kategorii kursów: rozwijające kompetencje, przygotowujące do pracy na danym stanowisku, a także odświeżające dotychczasową wiedzę. Obserwuję, że pracownicy firm szkoleniowych najczęściej organizują szkolenia doskonalące dotychczasowe umiejętności. Ale każdy dyrektor lub inny przełożony powinien przygotowywać równie często przyuczenie stanowiskowe. W niniejszym wpisie opisuję, które elementy są tu często pomijane a istotne.
Kursy przysposabiające do stanowiska pracy to doskonalenie kompetencji odpowiedniego wykonywania pracy, tzn. użycia w rzeczywistości biznesowej:
– metod sprawnej współpracy,
– technik etycznej współpracy,
– zachowań określających zrozumienie efektywnych sposobów pracy i ich polepszanie w ramach swoich możliwości,
– przyzwyczajeń efektywnego realizowania czynności.
W szkoleniach przygotowujących do pracy na danym stanowisku można użyć gry menedżerskie. Dowiedziałem się tego, kiedy odnalazłem w sieci taki serwis internetowy:
Gry Biznesowe
Na etapie planowania kursów przygotowujących do pracy na danym stanowisku warto zrealizować:

– badanie stanowiska w oparciu o zadań w ramach procesu usługowego,

– badanie miejsca pracy z punktu widzenia występujących zagrożeń i kłopotów we wprowadzaniu usprawnień,

– diagnozę zadań razem z definiowaniem opisanych w osobnych dokumentach zagrożeń i opisaniem sposobu zachowania,

– diagnozę słabych stron pojawiających się w bezpośrednim otoczeniu, niedaleko stanowiska pracy,

– przygotowanie dokładnego opisu miejsca pracy odpowiednio do zamierzonego zadania roboczego.

Przy przeprowadzeniu diagnozy celów na określonym stanowisku należy włączyć w swoje rozważania:

– źródła słabych stron i czynników szkodliwych zaobserwowanych w danej branży,

– rysunki pokazujące cele i niebezpieczeństwa,

– tabele pokazujące czynności w kolejnych fazach działania produkcyjnego oraz niebezpieczeństwa.
W następnym wpisie na moim blogu pokażę zestaw reguł innej gry decyzyjnej.
Łukasz Kwaśny
Redaktor tego postu jest absolwentem wydziału matematyki Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z obszaru coachingu. Posiada licencję Eksperta Nowoczesnego Biznesu VHM. Mieszka w Gorzowie Wielkopolskim. Od trzech lat koordynuje warsztaty i projektuje badania dotykające tematyki obsługi klienta w sektorze „public relations”.

NAJWAŻNIEJSZE TEMATY BLOGA:
Gry Handlowe
Treningi menedżerskie
Gry e-learning
Lider i menedżer
Lean games
Negocjacje
Kursy trenerskie
Ćwiczenia dla trenerów

Dodaj komentarz